OMAVALVONTASUUNNITELMA
Omavalvonnan tavoitteina ovat palvelun asianmukaisuuden ja laadun varmistaminen, asiakasturvallisuuden takaaminen sekä lainmukaisuuden varmistaminen.
Palveluntuottajan ja palveluyksikön perustiedot
Yritys: Ranca
Palveluyksikön nimi: Ranca Hierontapalvelut
Y-tunnus: 2622833-7
Yrityksen ja palveluyksikön osoite: Kirkkoahde 1, 61300 Kurikka
Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet
Yritys Ranca tarjoaa palveluyksikössään hierontaa yksityisasiakkaille.
Yksikön toiminta-ajatuksena on tarjota laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluja, jotka tukevat asiakkaiden hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä.
Vuosittainen asiakasmäärä on n. 200-300 vuodessa.
Palveluyksikön vastuuhenkilö: Marjo-Riitta Välimäki, 04578340097, marjo-riitta@ranca.fi
Palveluiden laatu
Palveluyksikössä ainoana työntekijänä toimii yrittäjä itse, joka on Valviran Julkiterhikkiin rekisteröity koulutettu hieroja.Hän käy vuosittain erilaisissa täydennyskoulutuksissa ylläpitäen omaa osaamistaan. Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä vain siihen suunniteltuihin tarkoituksiin sekä huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta.
Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet
Asiakkaiden ja potilaiden pääsy palveluihin varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot yrityksen verkkosivuilla. Ajanvaraus voidaan tehdä sähköisen ajanvarausjärjestelmän kautta ympäri vuorokauden tai puhelimitse. Verkkosivusto sisältää tiedot yrityksen tarjoamista palveluista.
Hoitosuunnitelma esitetään potilaalle vastaanotolla. Potilaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa tehtävistä hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella.
Jos potilas kokee tulleensa väärin hoidetuksi tai kohdelluksi, hänen tulee olla yhteydessä palveluyksikön vastuuhenkilöön.
.
Asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyden seuranta
Asiakas- ja potilastyötä tekee yksi työntekijä, joka palvelee ajanvarauksen perusteella.
Toimitilat- ja välineet
Asiakas- ja potilastilat ovat n.40 m², ja ne sisältävät odotustilan sekä sermillä jaetun hoitotilan sekä WC:n.
Asiakastiloihin on mahdollisuus kulkea pyörätuolilla, WC-tilaa lukuun ottamatta. Hoitotilan yksityisyys on suojattu visuaalisesti muilta asiakkailta.
Palveluyksikössä työskentelevä tarkistaa ja huolehtii päivittäin työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä.
Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja
Asiakkaan perustietoja käsitellään ajanvarausjärjestelmässä, joko sähköisessä ajanvarausjärjestelmässä tai kirjallisesti. Potilastiedot kirjataan käsin ylläpidettyyn potilastietorekisteriin, jota säilytetään huolellisesti lukitussa tilassa.
Julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen
Omavalvontasuunnitelma on julkaistu yrityksen verkkosivuilla osoitteessa www.ranca.fi/omavalvontasuunnitelma
Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, ne korjataan kahden viikon kuluessa.
Omavalvontasuunnitelma on laadittu 23.6.2024. Laatijana Marjo-Riitta Välimäki, Ranca.
.